Harga Petrol Ron97 Naik 10 sen


Harga petrol RON97 naik 10 sen menjadi RM2.50 seliter mulai tengah malam tadi, kata Timbalan Presiden Persatuan Penjual Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM), Datuk Zulkifli Mokti.
kenaikan itu berlaku akibat peningkatan harga minyak mentah kepada AS$105 setong minggu ini berbanding AS$100 sebelum ini. Hal ini terjadi ekoran daripada penggunaan minyak mentah meningkat mendadak di Amerika Syarikat dan Eropah akibat cuaca sejuk melampau di sana sekali gus menimbulkan kebimbangan kekurangan minyak mentah,"
Namun Datuk Zulkifli berkata, harga minyak mentah dunia akan kembali turun sebaik musim panas tiba pada Jun ini dan harga petrol akan kembali stabil pada waktu itu.
Pada 4 Januari lepas, harga RON97, yang diapungkan mengikut pasaran minyak dunia semasa, naik 10 sen menjadikannya RM2.40 seliter. – Bernama

 P/P: Nasib baik harga petrol RON95 tidak naik..Kalau naik,mengamuk jugak aku cz kerana aku pengguna tegar RON95..hahaha

Cara Mudah Dapatkan Backlink Blog @ Website

Salam perpaduan..

Adakah anda sihat semuanya? Fiz harap anda semua sihat belaka hendaknya supaya dapat berblogwaking sentiasa..hehe.Pada kali ini,Fiz terpanggil untuk berkongsi satu cara mudah bagi mendapatkan backlink secara percuma @ gratis..sekali lagi diulangi PERCUMA.

Backlink sangat perlu kerana ia mempunyai kelebihan untuk
  1. meningkatkan trafik website atau laman blog anda
  2. meningkatkan pageview
  3. blog atau website anda mesra SEO
  4. pageranking blog anda meningkat
  5. populariti laman blog atau website anda meningkat

Ok cara mudah bagi mendapatkan backlink ialah anda hanya perlu mengomen entry rakan-rakan blogger setiap kali anda blogwalking @ BW. Saranan Fiz supaya komen yang akan diberikan adalah bernas dan membina supaya blogger semakin bersemangat untuk menghasilkan entry yang berkualiti.

Kesimpulannya, backlink dapat dijana melalui komen di entry rakan blogger..tidak percaya? Cuba la..free jer..huhu
Dapat backlink hasil dari komen entry kawan2

Piala Sumbangsih 2011 : Happy Warrior Vs Selangor

Target/Skor Fiz
2


0

Target mengena...happy giler rasanya bila Kelantan menang..memang puas ati..The Red Warrior is the best..
Apa yang penting 'HAPPY'..haha

Aku Masih Dara


Sinopsis Aku Masih Dara:- Sebuah filem yang menyentuh isu kerosakkan akhlak di kalangan remaja dan mengupas ragam kehidupan gadis-gadis zaman sekarang yang bebas dewasa tanpa bimbingan ibubapa yang terlalu sibuk mencari wang bagi menyara kehidupan.

Aleesya, Sofea dan Hani merupakan tiga rakan rapat yang mempunyai latarbelakang keluarga yang berbeza. Masing-masing juga mempunyai pandangan berbeza tentang Islam, berdasarkan cara mereka dibesarkan oleh ibubapa masing-masing. Aleesya mempunyai didikan agama yang asas – boleh mengaji dan tahu sembahyang.

Namun, membesar dalam persekitaran yang serba moden dan sosial menyebabkan beliau leka pada tuntutan agama. Sofea pula dibesarkan tanpa didikan agama, Sofea dibesarkan dalam suasana serba kebaratan, Sofea tidak tahu solat dan tak tahu mengaji. Hidupnya penuh dosa dan noda sehingga dia kurang tenang walaupun mempunyai segalagalanya. Hani pula membesar dalam keluarga yang susah. Beliau kurang didikan agama lantaran ibubapa yang terlalu sibuk mencari sesuap nasi untuk mereka sekeluarga. Hani senantiasa menyalahkan ibubapanya dan adakala salahkan Tuhan kerana tidak mengubah nasib beliau sekeluarga. Untuk hidup senang, beliau mengambil jalan mudah, menjadi pengedar dadah secara kecil-kecilan dan menjerumus dalam hidup penuh noda, dunia yang mana semuanya ‘halal’.

Hani mendapat bekalan dadah daripada teman lelakinya, Zachery, yang merupakan ketua pengedar dadah di kawasan flat tempat tinggalnya. Perbezaan pandangan mereka tidak menghalang persahabatan mereka bertiga sehingga kemunculan Firdaus, sepupu Aleesya yang warak. Firdaus pentingkan hukum Tuhan dan beliau sedar, sebagai seorang Islam yang berpendidikan, adalah menjadi tanggungjawabnya untuk mendidik saudara Islam yang terlencong. Firdaus yang berasal dari kampung, datang ke Kuala Lumpur untuk mengikuti kursus keusahawanan, dan menumpang di rumah bapa saudaranya yang juga bapa kepada Aleesya. Menyedari Aleesya hilang arah, Firdaus sering menegur tindak tanduk Aleesya, menyebabkan Aleesya amat membenci Firdaus kerana terlalu ‘menjaga tepi kainnya’.

Namun, kehadiran Firdaus mulai mengubah diri Sofea yang mencari ketenangan. Sofea yang sudah puas hidup tanpa agama, menemui ketenangan apabila berkawan dengan Firdaus. Menerusi Firdaus, Sofea belajar tentang Islam dan mulai menyintai agama yang selama ini, sekadar status di kad pengenalannya. Kemesraan antara Firdaus dan Sofea, menyebabkan Sofea mula renggang dari Aleesya dan Hani. Sofea yang mahu Aleesya berubah mulai dimusuhi Aleesya yang menyangka Sofea berlakon untuk meniduri Firdaus. Apabila Sofea mengikut Firdaus ke kampung, bagi mendalami Islam tanpa gangguan, Aleesya semakin liar dan mula hilang pertimbangan sehingga sanggup mengikut Hani ke dalam dunia ‘pil khayal dan parti seks bebas’. Semasa mengikuti sebuah parti seks yang dianjurkan oleh Zachery, Aleesya ‘hilang dara’, menyebabkan beliau tersedar dari kebodohannya.

Hani yang sudah lama ‘hilang dara’ cuba tenangkan Aleesya dan memberitahunya, pada zaman sekarang, dara tidak penting. Menyedari beliau bukan dara lagi, Aleesya yang hilang maruah, mengambil keputusan untuk bertaubat dan mendekatkan diri dengan Allah. Beliau meminta bantuan Firdaus untuk mendidiknya juga menyelamatkan maruahnya dengan cara menikahinya. Aleesya ditemani Hani, pergi ke kampung Firdaus. Permintaan Aleesya menyebabkan Firdaus berada dalam dilemma, kerana Firdaus yang sudah tertarik pada Sofea, berjanji mahu mengahwini Sofea. Sofea pula memberitahu Firdaus bahawa walaupun dia hidup tanpa agama, dia masih dara kerana dia berpegang pada pegangan bahawa, ‘mahkotanya’ hanya untuk seorang lelaki yang boleh mendidiknya menjadi isteri yang baik.

Sumber: mygosip.com

Dapat Buffered Earnings @ BE @ Pendapatan Terumpuk tetapi iklannya tidak running

Assalammualaikum dan salam perpaduan.


Pada entry kali ini, aku nak straight the point terus iaitu kenapa nuffnang telah memberikan aku Buffered Earning @ BE @ Pendapatan Terumpuk tetapi iklannya tidak running pun dalam blog aku. 
Hasilnya pendapatan Buffered Earning @ BE @ Pendapatan Terumpuk sangat la ciput.

Ada ke sesiapa yang boleh tolong aku??





Syarikat Telekomunikasi Happy Penaja Utama THe Red Warrior ( Kelantan) 2011


Senarai Pemain The Red Warrior 2011

Penjaga Gol


1. Khairul Fahmi Che Mat @ Apek
2. Shahrizan Ismail
3. Judtanna Eh Put

Pertahanan

1. Rizal Fahmi Abdul Rosid
2. Mohd Farisham Ismail
3. Zairul Fitree Ishak
4. S. Subramaniam
5. Daudsu Jamaludin
6. Zamri Ramli
7.Mohamad Abdul Aziz Ismail (Baru)
8.Wan Rohaimi Wan Ismail (Baru)
9. Nicholas Chan (Baru)

Tengah

1. Mohd Badri Muhd Radzi
2. Khairan Eroza Razali
3. Zulyusri Che Harun
4. Shakir Shaari
5. S. Chanturu
6. Wan Zaman Wan Mustapa
7. Solehin Kanasian Abdullah (Baru)
8. Nurul Azwan Roya (Baru)
9. Danial Fadly Abdullah (Baru)
10.Khairan Ezuan Razali (Baru)

Penyerang

1. Norshahrul Idlan Talaha
2. Ramzul Zahini Adnan
3. Mohd Nizab Ayub
4. Khalid Jamlus (Baru)




INFO TERKINI
  1. Happy penaja utama The Red Warrior (Kelantan)
  2. Datuk M Karathu sah menjadi Jurulatih The Red Warrior ganti  B Sathianathan
Happy Penaja Utama The Red Warrior



Cara-Cara Menjadi Seorang Halimunan @ ghaib

Assalamuaikum dan Salam 1Malaysia.

Tadi tengah duk godek2 baca entry kawan-kawan,tetiba rasa tertarik dengan satu entry pasal ilmu halimunan. Rasa-rasa korang, ilmu halimunan nih wujud ke?

Ok disini aku ingin kongsikan sedikit ilmu iaitu bagaimana cara untuk menjadi seorang halimunan. Tetapi awas!! Ilmu yang aku nak ajar nih jangan pula anda salah guna. Ilmu halimunan ini khas digunakan untuk melindungi diri daripada musuh. Sebenarnya ilmu halimunan ini bukanlah bermakna kita hilang daripada pandangan orang cuma pandangan orang terhadap kita akan merembat dari objek fizikal. Untuk lebih jelas, sila tengok gambarajah dibawah


Untuk belajar ilmu halimunan ini, anda tidak dikenakan apa2 syarat yang tidak munasabah cuma apa yang harus anda lakukan ialah hafal dan baca ayat al-Quran iaitu ayat Qursi. Ilmu ini bersifat defensif. Cara ilmu digunakan ialah dengan membuat satu bulatan yang melingkari anda dan anda perlu baca ayat Qursi sebanyak 50 kali, jangan bergerak serta jangan bercakap. InsyaAllah musuh anda tidak akan nampak anda jika anda yakin.


Sinopsis dan Review Filem Khurafat



Sinopsis Khurafat:- Khurafat mengisahkan perjanjian terlarang dan salah satu bentuk penyelewengan dalam aqidah Islam diantara manusia dan syaitan, sesuatu yang amat ditegah dalam agama suci kita. Tapi manusia tanpa mengira akibat .. membelakangkan Allah, disokong dengan nafsu dendam serakah akhirnya hanyut dengan bisikan syaitan.

Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang bekerja sebagai Pembantu Hospital. Sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Aishah. Pasangan ini diawal perkahwinan hidup aman dan bahagia namun tanpa disangka trauma melanda dipertangahan jalan. Mereka sering diganggu oleh lembaga aneh. Bermacam-macam usaha telah dilakukan namun gangguan itu tetap berterusan. Ini amat menakutkan mereka lebih-lebih lagi Johan. Kehadiran seorang perempuan tua misteri … ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan bernama Anna yang bersiakp pelik dan menakutkan menambahkan lagi episod trauma pasangan ini…

Anna sentiasa menganggu Johan walaupun ketika Johan bersama Aishah. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing. Tidak lama selepas itu Anna ditemui mati bunuh diri dengan mayatnya tergantung. Kematian Anna adalah kemuncaknya perkara-perkara aneh yang berlaku dalam hidup Johan. Bayangan Anna mula menganggu Johan mahupun Aishah. Hidup Johan semakin tertekan. Setelah diasak pelbagai kejadian aneh akhirnya barulah terungkap segala misteri. Johan akhirnya akur dengan kesilapan silamnya… perbuatan Khurafat yang diamalkan kini menuntut haknya dan Johan terpaksa membayarnya dengan harga yang amat tinggi.

Kesimpulannya Khurafat adalah satu amalan yang mengalih pergantungan manusia daripada Khalik (pencipta/Allah) kepada makhluk (yang dicipta). Di dalam Al-Quran terdapat beberapa ayat yang menyeru kepada pergantungan kepada Allah dan menolak kepercayaan terhadap yang selainnya bagi mendapat kebaikan dan menolak keburukan. Yang memberi segala kenikmatan dan keyakinan hanya Allah. KepadaNya seluruh makhluk bergantung.

Tajuk Filem:
Khurafat

Pengarah:
Syamsul Yusof

Penerbit:
Skop Production Sdn Bhd, Primeworks Studios Sdn Bhd

Dipawagam:
13 Januari 2011

Pelakon Khurafat:
Syamsul Yusof
Liyana Jasmay
Sabrina Ali
Md Eyzendy
Fauziah Nawi
Nur Huda binti Ismail
Mariani
Latiff Borgiba

Review dan Sinopsis JANIN


Sinopsis Janin:- Janin mengisahkan kehidupan penduduk di sebuah kampung nelayan yang hidup dengan aman damai. Cerita bermula dengan ramai penduduk kampung selalu kehilangan duit mereka. Tetapi mereka tidak mengetahui siapa yang mencuri wang mereka. Sehinggalah beberapa orang kampung terserempak degan pencuri kecil bernama Esah.

Esah, seekor toyol selalu mengunjungi keluarga Sutera isteri kepada nelayan bernama Hashim tanpa mereka sedari. Mereka mempunyai tiga orang anak yang masih kecil. Kunjungan Esah ke rumah Sutera terlalu kerap membuatkan hasil pencurian berkurangan. Ini membuatkan pembela Esah menjadi marah kerana hasil kecurian semakin berkurangan.

Esah dimarah oleh pembelanya dan enggan diberi makan. Esah yang dahagakan kasih sayang telah membunuh orang yang membelanya. Tanpa tuan, Esah menjadi ganas dan telah menyerang penduduk kampung dan banyak kejadian negeri telah berlaku. Orang – orang kampung telah berpakat dan mula bertindak untuk menangkap Esah, tetapi tidak berhasil. Dengan tidak disangka mereka mendapat kejutan apabila mendapat tahu tentang hubungan antara Esah dan Sutera…

Tajuk Filem: Janin,
Pengarah: Yeop Hitler,
Penerbit: Primeworks Studios Sdn Bhd,
Pelakon Janin: Eja, Hairie Othman, Sherie Merlis, Zami Ismail, Kismah Johar, Zulkifli Zain, Kak Gee, Ghazali Abu Noh, Kuswadinata dan Dato’ Haji Rahim Razali

Akademi Fantasi 9 (AF9) : Musim Terakhir


Setelah lapan musim diadakan, dengarnya Akademi Fantasia akan mengakhiri zaman kegemilangannya untuk musim yang ke-9 ni.. Akademi Fantasia 9 adalah Akademi yang terakhir akan diadakan dan tiada lagi Akademi Fantasia selepas musim yang ke-9 ni.. Pengurus Saluran Astro RIA, Azlin Reza Azmi kata, penamatan Akademi Fantasia bukan kerana kurang sambutan sms tetapi kerana ingin memberi peluang kepada rancangan realiti yang lain…
Tambah Azlin lagi, AF9 kali ini akan menampilkan khidmat pengacara terkenal tanah air.. Tapi nama pengacara terkenal tu tak pula diberi tahu… siapakah geranganya pengara terkenal tu?.. dalam kepala kami hanya terbayang wajah Uncle Aznil je.. Wah mesti best kalau Aznil kembali mengacara AF9 kali ni kan..
Apa yang tidak menyeronokan kami apabila AF9 kali ni akan menampilkan seorang pengetua terkenal dari rantau Asia.. AH! apa kejadahnya nak ambil pengetua daripada rantau asia.. Dah tiada ke artis yang layak jadi pengetua di Malaysia ni..
Ak agak yakin rantau asia yang dimaksudkan tu adalah dari negara Indonesia.. Sebab persamaan dari segi bahasa dan budaya yang hampir sama.. Sebelum ni pun dah ada gosip yang mengatakan komposer terkenal Indonesia, Erwin Gutawa bakal menjadi pengetua bagi AF9 kali ini.. Tapi gosip tu masih belum lagi disahkan kebenaranya.. Sama-sama la kita tunggu keputusan siapakah pengetua yang sebenar AF9 kali ini sebelum kami menyuarakan pendapat.. Ramai berharap  agar pengetua kali ini dikalangan artis Malaysia sendiri.. Baru la namanya menyokong industri muzik tanah air..
UJIBAKAT AF9


Memandangkan AF9 adalah musim yang terkahir, Bagi sesiapa yang ingin bergelar artis AF dan yang pernah gagal sebelum ini.. Ini lah peluang terakhir anda untuk mencuba uji bakat.. Ujibakat kali ini agak mudah, kerana anda tidak perlu lagi beratur panjang menunggu giliran.. Korang boleh ujibakat secara online sahaja bermula 13 hingga 27 Januari ini. Untuk keterangan lanjut korang boleh la layari laman web rasmi Akademi Fantasia.. www.akademifantasia.com.my
Bagi sesiapa yang tiada kemudahan Internet, korang boleh la hadiri ujibakat di dua buah negeri iaitu di Sabah bertempat di Hotel Promenade, Kota Kinabalu pada 28, 29 dan 30 Januari, manakala di Kuala Lumpur pula akan diadakan di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada 11, 12 dan 13 Januari ini.
Mereka yang berminat perlu berumur di antara 18 hingga 45 tahun dan membawa salinan kad pengenalan atau pasport untuk warga negara Singapura serta berserta dua keping gambar berukuran 4R. Setiap peserta boleh menyanyi lagi pilihan masing-masing.

Sumber: MyGosip.com

Wanita Tunjuk Ciri Kewanitaan Mudah Naik Pangkat

Gambar sekadar Hiasan
Satu kajian yang dilakukan para penyelidik Universiti George Mason di Virginia mendapati wanita yang menunjukkan ciri-ciri kewanitaan mudah dinaikkan pangkat, lapor sebuah akhbar semalam.
Kajian itu melibatkan personaliti 80 orang remaja lelaki dan wanita selepas lapan tahun mereka belajar dalam bidang sarjana pentadbiran perniagaan di universiti tersebut.
Para penyelidik itu mendapati wanita yang lebih bersifat kewanitaan mudah dinaikkan pangkat berbanding wanita yang bersikap agresif.
Menurut kajian itu, pengurus wanita yang mengawal diri mereka dengan baik lebih mudah dinaikkan pangkat.
Kajian itu diterbitkan oleh jurnal British Psychological Society. - Agensi

Kitab Suci Al-Quran 500 Tahun Dipamer Di Internet



Pada hari ini akhbar Kosmo melaporkan satu manuskrip antara naskhah al-Quran paling jarang dilihat di dunia akan dipamer di internet. Kitab suci tulisan tangan itu yang dianggarkan berusia sekitar 500 tahun, amat berharga dan rapuh sehinggakan para ilmuan tidak dapat meletakkannya untuk dipamerkan.

Setiap helaian daripada 470 muka suarat kitab yang berukuran 88x60 sentimeter, menyamai saiz skrin televisyen plasma besar dan ia disimpan di Perpustakaan John Rylands, Universiti Manchester, Britain.

Kini, pakar-pakar di perpustakaan berkenaan menggunakan teknologi digital untuk merakamkan setiap muka surat dan menyiarkan kitab suci itu di internet bagi membolehkan para ilmuan dan pelajar mengkajinya.

Kitab al-Quran itu dipercayai berasal dari perpustakaan Kansuh al-Ghuri, Kaherah, Mesir dan disimpan pada zaman dinasti terakhir Mamluk. Kemudian ia dibeli oleh pihak pengurusan Perpustakaan John Rylands pada 1901 sebagai sebahagian daripada koleksi artifak Earls of Crawford –sumber: Agensi dan Kosmo

Berkhatan : Wajib Bagi Umat Islam

Mengikut sunnah Rasulullah SAW, berkhatan bagi lelaki mampu mengatasi kesulitan daripada najis yang sukar dibersihkan. Peringkat usia yang afdal berkhatan adalah ketika masih kanak-kanak iaitu sebelum akil baligh dan lebih elok jika bayi terus dikhatan selepas dilahirkan dan ini lazim dilakukan oleh orang Arab kerana memudahkan urusan sembahyang bagi ibu bapa.




Meskipun kebanyakan ulama menyatakan berkhatan adalah wajib ketika seseorang anak itu hampir baligh, namun masa paling afdal ialah pada hari pertama kelahiran.

Hal ini berdasarkan hadis diriwayatkan daripada Jabir katanya, bahawa Rasulullah SAW mengkhatankan al-Hasan dan al-Husin pada hari ketujuh selepas kelahiran mereka.

Kewajipan berkhatan juga berdasarkan hadis diriwayatkan daripada Utsaimin bin Kulaib bahawa Rasulullah SAW bersabda kepada orang yang baru memeluk Islam yang bermaksud:

“Bersihkanlah dirimu dari rambut kufur dan berkhatanlah.” Selain itu, diriwayatkan daripada Ibnu Abbas katanya, “Seseorang yang tidak berkhatan tidak diterima solatnya dan hasil penyembelihannya juga tidak boleh dimakan.”

Setiap amalan yang disyariatkan Allah SWT mempunyai hikmah dan kelebihannya. Amalan berkhatan mempunyai faedah pada aspek kesihatan. Kini berkhatan untuk lelaki bukan saja untuk tujuan keagamaan. Ia amalan yang dikenal pasti ada banyak manfaat. Baru-baru ini, seorang pakar daripada Perbadanan Kesihatan Sedunia (WHO) berkata lelaki berkhatan terhindar daripada jangkitan HIV/ AIDS berbanding lelaki yang tidak berkhatan.

Ini mungkin kerana kulit penghujung alat kelamin lelaki berkhatan lebih tebal dan kebal berbanding lelaki tidak berkhatan, yang mana kemungkinan kulit melecet tinggi dan lebih ketara apabila pembukaan kulop penghujung alat sulit itu tercedera apabila ia tertarik.


Misteri UFO Lawat Menara Kuala Lumpur (KL Tower)


Hari ini gempar apabila ada seorang penyelia kanan sebuah projek pembinaan mendakwa terlihat satu objek pelik yang dirakamnya melalui telefon bimbit melintasi ruang udara Menara Kuala Lumpur selasa lalu.  Pada mulanya dia tidak menyedari ada objek yang pelik seakan-akan UFO (Objek Terbang Yang Tidak Dikenali) di dalam rakamannya tetapi selepas 4 hari, rakan setugasnya memberitahu ada objek pelik pada rakaman tersebut.

Apabila diteliti, dia seakan terkejut apabila melihat sebuah objek pelik berbentuk piring dan bujur berwarna hitam di ruang udara Menara Kuala Lumpur.

P/S : Adakah UFO benar-benar wujud? Apa pendapat anda?

Free Download Lagu Mp3 Muah_Suzanne Brautigam

Lirik Lagu Mp3 Muah_Suzanne Brautigam

Sungguh aku sayang
Sungguh aku rindu
Ha ha ha usah kau ragu-ragu
Sungguh aku cinta
Sungguh aku mahu
Ha ha ha ku tidak malu-malu
*
Sayang oh sayang
Ku sayang kepadamu (muah)
Aku cintakan dirimu
Rindu oh rindu
Ku rindu padamu (muah)
Janganlah kau pergi dariku
**
Papa tolonglah (papa)
Mama tolonglah (mama)
Aku sedang mabuk cinta
Dengan si dia (ah ha)
Si jantung hatiku (ah ha)
Yang ku puja ku cinta selalu
Mama tolonglah
Papa tolonglah
Jodohkanlah aku dengannya
Chorus
Hati hati yang merindu
Inginkan belaiannya
Hari hari yang berlalu
Indahnya ku rasakan
Jiwa jiwa (jiwa jiwa)
Ku meronta (ku meronta)
Bila jauh di sisimu (di sisimu)
Berjanjilah kasih
Berjanjilah sayang
Hanyalah aku di hatimu
Ulang *
Ulang **
Mama tolonglah
Papa tolonglah
Jodohkanlah aku dengannya
Ulang Chorus 2X

Papa tolonglah
Mama tolonglah

Free Download Lagu Mp3 Muah_Suzanne Brautigam

Free Download Lagu Mp3 Hanyut_Faizal Tahir

Lirik Lagu Mp3 Hanyut_Faizal Tahir

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa

Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus

Aku memang bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu
Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti
Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja

Free Download Lagu Mp3 Hanyut_Faizal Tahir

Wabak Hawar : Hawar Ayam

Wabak Hawar

Sebelum kita pergi jauh, lebih baik kita tahu akan definisi Hawar. Hawar mempunyai 3 definisi iaitu pertama, penyakit yang merebak pada binatang atau tumbuh-tumbuhan. Contohnya hawar ayam,hawar kentang. Definisi kedua bermaksud penyakit yang merebak @ menular pada manusia, contohnya wabak taun,kepialu dan lain-lain. Definisi ketiga bermaksud sejenis tumbuhan herba seperti aur-aur,awo-awo,rumput tapak itik.

Kini negara sedang diserang wabak hawar ayam. Terbaru, penduduk di beberapa daerah di Kuala Terengganu mengalami kerugian ribuan ringgit apabila ayam mereka mati dipercayai diserang wabak hawar ayam. Antara simptom wabak hawar ialah badan ayam akan menjadi lemah serta paruh berair sebelum mati.

P/S : Jika ayam anda mempunyai simptom-simpton yang dikuatiri diserang penyakit hawar ayam, anda dinasihatkan supaya membawa ayam anda ke klinik haiwan. Jangan pula anda membawa ayam anda berjumpa tabib atau dukun atau seangkatannya. Ingatan tulus ini dibawakan khas oleh www.afizuddin.co.cc

Free Download Lagu Mp3 Kalau Berpacaran – Suhaimi Mior Hassan, Ana Raffali & Altimet

Lirik lagu Kalau Berpacaran – Suhaimi Mior Hassan, Ana Raffali & Altimet


Kalau berpacaran memang banyak pantang larang
Menjaga susila ibu bapa adik abang
Apabila berdua carilah tempat yang terang
Agar tidak pula mencoba aksi terlarang

Chorus
Boleh pandang-pandang (boleh pandang-pandang)
Jangan pegang-pegang (jangan pegang-pegang)
Duduk renggang-renggang (duduk renggang-renggang)
Bertambah sayang (bertambah sayang)
Biar malu-malu (biar malu-malu)
Biar segan-segan (biar segan-segan)
Kerna malu itu perisai orang beriman
Kalau berpacaran jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasihmu disambar buaya

Ulang Chorus
Yeah kita sambung cerita
Kalau kamu berdua aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia ucap syahadah

Ulang Chorus
Boleh pandang-pandang (boleh pandang-pandang)
Jangan pegang-pegang (boleh pegang-pegang)
Duduk renggang-renggang (duduk rapat-rapat)
Bertambah sayang (nanti confirm dapat)
Biar malu-malu (jangan malu-malu)
Biar segan-segan (jangan segan-segan)
Kerna malu itu perisai orang beriman (hahahaha)


Free Download Lagu Mp3 Kalau Berpacaran – Suhaimi Mior Hassan, Ana Raffali & Altimet



Hikayat Malin Kundang : Batu Sujud



Batu sujud? Itulah penemuan rupa bentuk batuan aneh di sekitar pantai di kepulauan jawa Indonesia. Keadaan rupa bentuk batu-batu yang pelik dan ganjil memilukan sesiapa saja yang bertandang melihatnya. Batuan tersebut ada diantaranya berbentuk peralatan seperti senjata, tong, tali, kayu, peti simpanan serta jasad-jasad manusia yang sedang sujud dan berbaring, Menurut cerita, suatu ketika dulu, tinggal sebuah keluarga iaitu 2 beranak yang kehidupannya sangat daif lagi miskin.

Si anak (Malin Kundang) akhirnya terpaksa merantau ke luar negeri bagi mencari harta dan kesenangan walaupun pada mulanya di bantah keras oleh ibu kandungnya sendiri. Berbulan mencari harta akhirnya Malin Kundang berjaya mencapai segala apa yang dihajatinya. Dia pun hidup senang lenang seperti saudagar kaya yang lain. Suatu hari, kapalnya singgah berlabuh di tempat kampung asalnya.

Penduduk kampung yang pernah mengenalinya pun hangat bercerita mengenainya hinggalah berita ini sampai ke telinga ibunya sendiri. Dengan hati dan perasaan gembira, ibunya pergi melawat anak yang dikandungnya itu agar dapat melepaskan kerinduan yang telah sekian lama terpendam dilubuk hatinya tetapi malang sekali, dia telah di hina dan diusir oleh anaknya tidak ubah seperti seorang pengemis (mungkin kerana terlalu malu dengan keadaan ibunya ketika itu).

Dengan perasaan sedih dan marah yang teramat sangat ibunya pun menyumpah seranah anak yang dikandungkannya itu dan kesudahan ceritanya si Malin Kundang terubah menjadi batu. Apakah benar manusia pernah bertukar menjadi batu? Sama ada kisah ini disangkal dengan pemikiran yang waras serta logik akal, kebanyakannya begitulah ringkasan cerita (kisah benar) yang sering dikaitkan dengan hikayat Malin Kundang.

P/S : Moralnya jangan sesekali kita menderhaka kepada kedua ibubapa kita..jangan pula wujudnya si tanggang kedua,ketiga,keempat dan seterusnya

Aksi Seks Pelajar Sekolah [18SX]

Aksi seks pelajar sekolah bersama dua lelaki dalam ladang kelapa sawit antara lebih 5,000 klip video dan gambar pasangan Melayu dalam pelbagai aksi seks melampau yang kini boleh dilawati dalam beberapa laman web lucah yang tidak bertanggungjawab. Lambakan mewah pelbagai aksi lucah itu bertambah jelek kerana turut membabitkan gadis bertudung berpakaian ketat dan pelajar sekolah. Kalau dulu hanya seks pelajar IPTA (pengajian tinggi) tempatan tetapi kini sudah berlarutan kepada seks pelajar sekolah menengah. Judul-judul seperti “Babe from Ampang”, “Pelajar IPTA beromen di ladang kelapa sawit“, “mila UiTM“, “Aksi seks Mak Datin”, Gambar Artis Terlampau,kelucahan terlampau,gay main, lesbian, bohsia terengganu,main dengan cikgu,main dengan anak murid,main dengan amoi,main dengan jiran,main dengan kakak,main dengan adik,aksi cikgu terlampau, projek bawah tangga,projek ladang kelapa sawit, projek dalam kereta,projek dalam bilik, projek atas motor, projek atas tangga, projek dalam stor,cikgu raba anak murid, pramugara terlampau, artis terlampau,klinik 18SX,seks budak sekolah menengah,main jolok2, awek Melayu main 18sx Seks, raba, seks cewek indon,video lucah ariel dan luna maya,telah didedahkan.



Misteri Segi Tiga Bermuda (Bermuda Triangle)



Segitiga Bermuda (Bermuda Triangle), adalah sebuah wilayah lautan di Samudra Atlantik seluas 1.5 juta mil2 atau 4 juta km2 yang membentuk garis segitiga antara Bermuda, wilayah teritorial Britania Raya sebagai titik di sebelah utara, Puerto Rico, teritorial Amerika Syarikat sebagai titik di sebelah selatan dan Miami, negara bagian Florida, Amerika Syarikat sebagai titik di sebelah barat. Segitiga bermuda sangat misteri.

Isu- isu paranormal di daerah tersebut sering kedengaran seolah-olah menyatakan alasan dari peristiwa hilangnya kapal yang melintas. Ada pula yang mengatakan bahawa sudah menjadi gejala alam bahawa sesiapa sahaja tidak boleh melintasi wilayah tersebut atau lebih tepat lagi itulah tempat yang tidak boleh dihuni manusia di muka bumi ini. Bahkan ada pula yang mengatakan semua itu ialah akibat dari makhluk luar angkasa atau merupakan pangkalan makhluk asing di bumi ini.

Ada yang mengatakan Segitiga Bermuda disebabkan tempat tersebut merupakan pangkalan UFO iaitu sekelompok mahkluk luar angkasa/alien yang tidak mau diusik oleh manusia, sehingga kenderaan apapun yang melewati teritorial/kawasan tersebut akan terhisap dan diculik. Ada yang mengatakan bahwa penyebabnya adalah sumber magnet terbesar di bumi yang tertanam di bawah Segitiga Bermuda, sehingga logam berton-ton pun dapat tertarik ke dalamnya. Dan ada pula yang mengatakan Segitiga Bermuda merupakan pusat bertemunya antara arus air dingin dengan arus air panas, sehingga akan mengakibatkan pusaran air yang besar/dasyat.

Meskipun beberapa teori dilontarkan, namun tidak ada yang memuaskan sebab munculnya teori tambahan seperti benda asing bersinar yang mengelilingi pesawat sebelum talian perhubungan dengan menara pengawas terputus dan pesawat terus lenyap. Salah satu kisah yang terkenal dan bertahan lama dalam kisah misterimengenai hilangnya pesawat-pesawat dan kapal-kapal yang melintas di segitiga bermuda adalah Penerbangan 19. Penerbangan 19 merupakan kesatuan angkatan udara dari lima pesawat pembom angkatan laut Amerika Syarikat. Penerbangan itu terakhir sekali dilihat pasa saat ia berlepas dari landasan di Fort Lauderdale, Florida pada tanggal 5 Desember 1945.

Pesawat-pesawat pada Penerbangan 19 dibuat secara sistematik oleh orang-orang yang pakar dalam bidang penerbangan dan lautan untuk mengahadapi situasi buruk, namun tiba-tiba dengan mudah menghilang setelah mengirimkan laporan mengenai gejala pandangan yang aneh, yang sememangnya dianggap tidak masuk akal. Oleh sebab pesawat-pesawat pada Penerbangan 19 dirancang untuk dapat mengapung di lautan dalam waktu yang lama, pasukan penyelamat dikirimkan untuk menjemput penerbangan tersebut, namun tidak hanya pesawat Penerbangan 19 yang belum dijumpai, pasukan penyelamat juga ikut hilang dan lenyap.

Oleh kerna kemalangan dalam angkatan laut ini sangat misteri, dan tempoh penyiasatannya terlalu lama, kes ini akhirnya ditutup dan, penyebab dan alasannya tidak diketahui. Hinggalah hari ini tiada siapa yang berani menjejakkan kaki ke tempat tersebut dan berdasarkan hujah pakar, “sesiapa yang berani mencuba nasib ke tempat tersebut, ianya samalah seperti membunuh diri”.
Kronologi dari beberapa peristiwa kehilangan kapal yang terkenal:

1840: HMS Rosalie
1872: The Mary Celeste, misteri terbesar lenyapnya beberapa kapal
1909: The Spray
1917: SS Timandra
1918: USS Cyclops (AC-4) lenyap di laut berbadai, namun sebelum berangkat menara pengawas mengatakan bahwa lautan tenang sekali, tidak mungkin terjadi badai, sangat baik untuk pelayaran
1926: SS Suduffco hilang dalam cuaca buruk
1938: HMS Anglo Australian menghilang. Padahal laporan mengatakan cuaca hari itu sangat tenang
1945: Penerbangan 19 menghilang
1952: Pesawat British York transport lenyap dengan 33 penumpang
1962: US Air Force KB-50, sebuah kapal tanker, lenyap
1970: Kapal barang Perancis, Milton Latrides lenyap; berlayar dari New Orleans menuju Cape Town.
1972: Kapal Jerman, Anita (20.000 ton), menghilang dengan 32 kru
1976: SS Sylvia L. Ossa lenyap dalam laut 140 mil sebelah barat Bermuda.
1978: Douglas DC-3 Argosy Airlines Flight 902, menghilang setelah lepas landas dan kontak radio terputus
1980: SS Poet; berlayar menuju Mesir, lenyap dalam badai
1995: Kapal Jamanic K (dibuat tahun 1943) dilaporkan menghilang setelah melalui Cap Haitien
1997: Para pelayar menghilang dari kapal pesiar Jerman
1999: Freighter Genesis hilang setelah berlayar dari Port of Spain menuju St Vincent.

Kucing Boleh Bercakap?





JAKARTA - Seekor kucing betina peliharaan seorang wanita berusia 21 tahun yang hanya dikenali sebagai Claudia di Dusun Krajan, Jawa Timur, boleh mengungkapkan perkataan mama, mami, mamia dan nombor satu sehingga sepuluh, lapor sebuah akhbar semalam.
Kucing berusia satu setengah tahun itu diajar oleh Claudia untuk mengungkapkan perkataan itu sejak haiwan tersebut masih kecil.
"Bisa (boleh) berhitung satu sampai sepuluh bahkan bisa diajak bicara," kata Claudia kepada akhbardetikSurabaya.com semalam.
Menurutnya, kucing yang bernama Keting itu memahami arahan dan pertanyaan daripadanya.
"Bisa bilang (bercakap) mama, mami, mamia dan banyak yang lain juga," tambahnya.
Ibu kucing itu telah mati manakala proses latihan bercakap itu dilakukan oleh Claudia dan anggota keluarganya yang lain secara berterusan.
Dia turut mengajar lima kucing lain untuk bercakap tetapi hanya Keting sahaja yang memiliki kecerdasan luar biasa dengan memahami dan menuturkan perkataan itu.
Sebelum ini, pada Jun tahun lalu heboh diperkatakan penduduk mengenai seekor kucing Parsi jantan putih berusia dua tahun milik Anggita Rizki Ayu di Bandung, Jawa Timur yang boleh mengungkapkan perkataan yang berbunyi seperti enggak yang bermaksud tidak dalam bahasa Melayu. – Agensi

P/S : Rasa nak tergelak apabila terbaca berita ini..bila la agaknya kucing aku bisa ( boleh ) memanggil aku dengan gelaran tuan..haha

Pendedahan Berani Mati : Advertlets Penipu Besar

Salam 1Malaysia..

Hari ini 12/1/2011, aku ingin membuat pendedahan berani mati syarikat Advertlets tidak bayar kepada publisher @ pengiklan @ blogger.

Setelah sekian lama aku pendam sahaja selama ini,tiba2 aku terpanggil kembali untuk membongkar perkara ini. Bukan apa, ramai lagi para blogger yang mengiklankan iklan dari syarikat advertlets dan aku tidak mahu mereka tertipu sama seperti aku.

Gambar earning yang aku lampirkan diambil semasa aku aktif berblogger satu ketika dahulu. Sekarang berblogger sekadar suka-suka @ mengisi masa lapang.

Aku harap pendedahan ini dapat membantu para blogger untuk memilih syarikat pengiklanan yang terbaik. Kini terdapat 2 pilihan aku cuba cadangkan kepada para blogger tidak kira sama ada newbie atau otai iaitu Nuffnang atau Innity.

Koleksi Himpunan Doa

DOA supaya tidak berputus asa
"Ya Tuhanku, sesungguhnya tulangku telah lemah dan kepalaku telah ditumbuhi uban dan aku belum puas pernah kecewa dalam berdoa kepada Engkau, Ya Tuhanku." (Surah Maryam ayat 4). 

DOA mohon dilapangkan dada dan dipermudahkan segala urusan.
"Berkata Musa: "Ya Tuhanku, lapangkanlah untukku dadaku dan mudahkanlah untukku urusanku." (Surah Thaha ayat 25-26). 

DOA mohon dilancarkan lisan dalam berbicara
"Dan lepaskanlah kekakuan dari lidahku supaya mereka mengerti perkataanku."

DOA mohon keampunan untuk diri, ibu bapa dan orang-orang beriman pada hari kiamat
"Ya Tuhan kami, berilah keampunan kepadaku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang-orang Mukmin pada hari terjadinya hari hisab (hari kiamat)." (Surah Ibrahim ayat 41).

DOA mohon kasih sayang untuk kedua ibu bapa.
"Dan rendahkanlah dirimu terhadap mereka berdua dengan penuh kesayangan dan ucapkanlah: "Wahai Tuhanku, kasihilah mereka keduanya, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil." (Surah al-Isra' ayat 24).

DOA mohon kurnia rahmat dan petunjuk yang lurus segala urusan.
"(Ingatlah) tatkala pemuda itu mencari tempat berlindung ke dalam gua, lalu mereka berdoa: "Wahai Tuhan kami, berilah rahmat kepada kami, berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagin kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami ini." (Surah al-Kahfi ayat 10).

DOA mohon agar diri dan keturunan dijadikan orang yang tetap mendirikan solat.
"Ya Tuhanku, jadikanlah aku dan anak cucuku orang-orang yang tetap mendirikan solat, Ya Tuhan kami, perkenankanlah doaku."
(Surah Ibrahim ayat 40).

DOA mohon keampunan atas kesalahan meminta sesuatu yang tidak diketahui hakikatnya.
"Nuh berkata: "Ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dan memohon kepada Engkau sesuatu yang aku tiada mengetahui hakikatnya. Dan sekiranya Engkau tidak memberi ampun kepadaku, dan (tidak) menaruh belas kasihan kepadaku, nescaya aku akan termasuk orang-orang yang rugi." (Surah Hud ayat 47).

DOA mohon dihindarkan daripada fitnah dan diselamatkan daripada tipu daya orang kafir.
"Kepada Allahlah kami bertawakal! Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zalim dan selamatkanlah kami dengan rahmat Engkau daripada (tipu daya) orang-orang kafir." (Surah Yunus ayat 85-86).

DOA mohon diberi keputusan yang baik
"Pengetahuan Tuhan kami meliputi segala sesuatu. Kepada Allah sajalah kami bertawakal. Ya Tuhan kami, berilah keputusan antara kami dan kaum kami dengan hak (adil) dan Engkaulah Pemberi keputusan yang sebaik-baiknya." (Surah al-A'raaf ayat 89).

Misteri Penemuan Planet Ke-10 Dalam Sistem Solar



Seorang pakar Astronomi Mike Brown dari Institut Teknologi Carlifornia Amerika Syarikat, mendakwa telah menemui sebuah planet baru iaitu yang ke-10 dalam sistem solar. Penemuan planet baru ini telah mengatasi penemuan terakhir planet Pluto yang mula di kenali pada tahun 1930 sebagai planet ke-9 mengelilingi matahari. Ia merupakan planet yang lebih besar dari planet Pluto dan paling jauh pernah ditemui dari orbit yang mengelilingi matahari iaitu sekitar 15 bilion Kilometer dari bumi. Penemuan baru ini mungkin memaksa buku teks sekolah ditulis semula. Ia telah hampir menepati apa yang dinyatakan dalam kitab Al-Quran iaitu terdapat 11 planet kesemuanya dalam sistem solar.

Misteri Kewujudan Lubang Besar Di Langit


Lubang besar di langit

Satu fenomena aneh yang menjadi tanda tanya di kalangan saintis apabila satu lubang gergasi terbentuk di celah kepulan awan di langit. Kejadian sebegini dianggap unik kerana amat jarang berlaku. Walaubagaimana pun fenomena ini bukanlah pertama kali berlaku kerana ianya dilaporkan pernah juga berlaku di Australia dan Amerika Syarikat. Ada di kalangan pemerhati berpendapat, ianya merupakan hasil seni yang cuba ditunjukkan oleh makhluk asing dari angkasa lepas kepada semua hidupan di dunia ini, samalah juga seperti circle crop iaitu lingkaran aneh yang kerap berlaku pada ladang gandum.



Pakar kaji cuaca pula berpendapat lubang itu terbentuk apabila butiran kristal ais terhasil selepas sebuah pesawat melintasi awan, menyebabkan titisan airnya menjadi wap. Seorang pakar dari Australia berpendapat fenomena itu berkaitan dengan keadaan cuaca panas dan kering pada ketinggian 5000 hingga 28, 000 kaki menyebabkan pembentukan lapisan titisan air dan kristal ais yang memenuhi langit dan tiupan angin yang kencang. Ada pakar dalam bidang lain pula berpendapat ianya berkaitan dengan usaha pembenihan awan untuk menghasilkan curahan hujan tiruan. Terdapat banyak lagi pendapat lain yang cuba ditimbulkan bagi menjawab misteri fenomena aneh itu. Namun semuanya hanyalah spekulasi kerana hakikatnya tiada satu pun jawapan yang tepat untuk menjawab persoalan itu dan misterinya masih belum terungkai.

Misteri Kaabah



Kaabah yang terletak ditengah-tengah pusat dunia ini, merupakan misteri penciptaan khazanah alam yang paling istemewa serta tidak ternilai harganya. Ianya telah dicipta sejak ribuan tahun lamanya pun begitu, masih teguh hingga ke hari ini.

Salah satu keajaiban Kaabah ialah ianya tidak akan luput ditelan masa sehinggalah datangnya hari kiamat. Kaabah mewakili arah penyembahan kepada Tuhan yang Esa oleh semua umat Islam di seluruh dunia. Apabila musim haji,ramai orang sanggup bergadai nyawa untuk mendekati kaabah seolah-oleh membuktikan ianya cukup istimewa. Menurut cerita yang sememangnya terbukti kebenarannya, Kaabah diciptakan oleh para malaikat dan seluruh makhluk hidup di alam ini termasukah binatang seperti burung dan semut.

Memang jelas ianya bukanlah ciptaan oleh manusia sepenuhnya. Buktinya ada pada salah satu penjuru sudut Kaabah di mana terdapat sejenis batu yang wangi berasal dari syurga di bawa melalui malaikat Jibril. Itulah antara satu-satunya batu ajaib yang ada di dunia ini datangnya dari alam syurga yang pastiya tidak akan ditemui di tempat lain di alam ini.

Namun misteri yang menjadi persoalannya ialah apakah yang terkandung di dalam Kaabah itu? Bagaimanakah keadaan suasana di dalam Kaabah tersebut? Mengapakah ia mesti di rahsiakan? Jika difikirkan memang ada kebaikan dan hikmah disebaliknya…

Celcom Xpax Promo : Back To School/College Bonus


Pelanggan SOX
  • Reload minimum RM10 dalam tempoh promosi untuk dapatkan percuma 1 hari panggilan & SMS ke nombor 8pax anda.
  • Bonus akan dikreditkan dalam tempoh 24jam selepas memenuhi kriteria.
  • Bonus sah untuk tempoh 24jam sahaja.
  • Anda hanya boleh mendapat bonus skali sahaja sepanjang tempoh promosi.
  • Promosi sah dari 3-9 Januari 2011


Pelanggan UOX
  • Reload minimum RM20 dalam tempoh promosi untuk dapatkan percuma 1 hari panggilan & SMS ke nombor 8pax anda.
  • Bonus akan dikreditkan dalam tempoh 24jam selepas memenuhi kriteria.
  • Bonus sah untuk tempoh 24jam sahaja.
  • Anda hanya boleh mendapat bonus skali sahaja sepanjang tempoh promosi.
  • Promosi sah dari 3-31 Januari 2011

Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme