KiNi KeMBaLi..

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia..

Setelah sekian lama aku menyepikan diri, kini aku kembali pulih dengan semangat dan azam yang baru. Sebenarnya sudah lama aku cuba untuk menulis dalam ruangan ini namun hasratku selalunya tidak tercapai, mungkin ketandusan idea.

Sedar tidak sedar kita sudah memasuki tahun baru 2010. Rasanya belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat tahun baru kepada pembaca khususnya mereka yang telah menjadi pengikut blog aku. Tanpa sokongan anda, blog ini tidak mempunyai apa-apa makna melainkan ia sebuah coretan peribadi buat diriku.

Bercakap tentang tahun baru, apakah azam anda semua?. Aku percaya mesti setiap orang daripada anda mempunyai azam atau impian kan. Sama la seperti aku. Aku kini berazam untuk memperbaiki diri kerana banyak kelemahan terdapat dalam diri. Orang kata setakat berazam sahaja tidak mampu mengubah apa-apa, melainkan ia disusuli dengan usaha ke arahnya disamping sentiasa berdoa kepada Allah swt. Jika niat kita murni, InsyaAllah azam atau impian kita akan tercapai.

Sebelum malam tahun baru, ada beberapa temanku mengajak untuk sama-sama meraikannya. Tetapi entah mengapa aku tidak mempunyai mood bagi meraikannya. Pada malam tersebut aku hanya melepak dekat bilik. Tetiba aku dapat mesej melalui yahoo messenger. Mesejnya adalah untuk beritahu bahawa meraikan malam tahun baru, hukumnya adalah murtad bagi mereka yang mengetahui hukum tersebut manakala hukumnya adalah fasik bagi mereka yang tidak mengetahui tetapi meraikannya. Hal ini kerana pada malam itu juga, golongan yahudi merayakan tuhan mereka. Aku sangat berterima kasih kepada penghantar mesej tersebut kerana memberikan info tersebut.

Setakat ini sajalah coretan aku kali ini, mungkin aku sudah ketandusan idea. Jika aku tidak mengadap laptop, macam-macam idea untuk menulis tetapi bila berhadapan dengan laptop, otakku blank. Sekian..

4 Response to "KiNi KeMBaLi.."

  1. assalmkm fiz,
    info yg sy dpt dr ustaz ahmad dasuki abd. ghani ialh meraikn hari adat spt thn bru (spt thn bru cina)dibenarkn...
    kalu hari agama spt depavali,krismas, cap go meh n lain2 xbibenarkn...

    klu berkenaan org yahudi lak xtau ler sy...

    wallahu`alm..

    eh ad pembetulan...
    xbibenarkn--> xdibenarkn

    hehe...

    wasalam..
    terima kasih atas komen dan info saudari..
    nanti saudari leh x cuba tya ustaz tentang mgunakan duit syubahah..

    sesuatu yg shubhah tu sesuatu yg xtentu halal atau haram...jd lbh baik kita elakkn jer...
    wallahu`alm

Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme