ALHaMdULiLah..PiNaNgan Ku DITeRiMA..


Salam perpaduan dan salam 1 Malaysia.

Setelah sekian lama aku cuba mengintai peluang untuk mencari pendapatan daripada media pengiklanan, akhirnya aku telah tertarik dengan beberapa media pengiklanan. Antara media pengiklanan yang berjaya mencuri perhatian aku ialah advertlets dan nuffnang. Namun begitu, aku lebih tertarik dengan advertlets kerana pemblogger mungkin mampu menjana pendapatan di luar jangkaan iaitu RM 500 sehingga RM 800 sebulan. Sebelum ini aku terdengar juga bahawa ramai pemblogger mengatakan advertlets ini adalah scam ( tidak membayar pendapatan ahlinya ). Hal ini aku tidak dapat pastikan lagi kebenarannya dan kini aku tetap sabar menanti pembayaran daripada pihak advertlets. Dalam aku membuat kajian tentang bukti pembayaran oleh pihak advertlets, aku menemukan beberapa bukti segelintir pemblogger telah mendapat cek @ pembayaran. Cuma kata mereka, kita harus sabar menunggu dan perlu memaklumkan kepada pihak advertlets jika ada masalah cek tidak sampai-sampai.

Kini, aku cuba mencari media pengiklanan yang baru dan aku telah diperkenalkan dengan media pengiklanan Innity. Perkara yang menarik tentang Innity ialah ianya satu-satunya media pengiklanan internet di Malaysia yang mempunyai status MSC. Innity dimulakan pada tahun 1999 sebagai syarikat yang menawarkan rekabentuk dan pembangunan web, dan bertukar ke arah syarikat pengiklanan dalam talian tidak lama kemudian. Kini mereka menguruskan pengiklanan di beberapa laman terkemuka seperti Gua dan laman-laman MediaPrima – TV3, ntv7, TV8, TV9.

Setelah membuat sedikit kajian terhadap media pengiklanan Innity, aku sangat tertarik untuk meminang dan seterusnya menjadi salah seorang ‘publisher’ iklan mereka. Dalam cubaan meminang media pengiklanan Innity, terdapat beberapa kriteria-kriteria yang perlu dipatuhi. Antaranya ialah ‘minimum page view 10000 per month and unique visitor 5000’. Setelah aku cuba berdeduksi dengan pihak Innity, akhirnya pinangan untuk menjadi ahli media pengiklanan Innity telah diterima.

Akhir kata, aku harap aku mampu menjana pendapatan yang kencang daripada pihak Innity. Kepada pihak Advertlets, aku harap pihak anda melunaskan pembayaran pendapatan aku supaya aku juga tidak menjaja pihak anda adalah scam. sekian

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme