PeNGumUMan : PeRUbaHAn DOMaiN

Salam sejahtera ke atas kamu..

Tatkala aku bersendirian di dalam bilik, aku rasa kesunyian yang amat sangat. Aku cuba mendengar dendangan lagu di laptop namun perasaan ku tetap sama, tidak ‘berganjak’. Kemudian aku terus melayan perasan sendirian dan akhirnya aku tertidur di depan laptop.

Setelah lebih kurang 2 jam aku tertidur, aku pun terjaga kerana kehausan. Niat aku sebenarnya untuk sambung tidur selepas minum air namun mataku susah untuk lelap. Kemudian aku cuba membelek-belek laptop kesayangan dan terlintas di fikiran untuk mengubah domain blog. Aku cuba untuk mengubahnya sendiri berpandukan toturial daripada sebuah blog namun terdapat beberapa kekeliruan dalam toturial yang diberi. Lalu aku teringatkan seorang kawan, yang mana beliau sangat arif dalam bidang IT. Maka aku menghubungi beliau dan belum sempat aku ingin meminta tolong beliau untuk mengubah domain blog, beliau terlebih dahulu menawarkan bantuan. Kini dengan bantuan beliau, url blog aku tidak lagi menggunakan ‘http://encikkesayangan.blogspot.com’ tetapi ‘http://www.afizuddin.co.cc/’. Pada mulanya aku ingin sangat menggunakan url ‘http://www.fiz.co.cc/’ namun aku perlu membayar sebanyak $5 untuk mendapatkan url tersebut dan aku rasa tidak perlu untuk berbuat demikian.

Kini dengan domain yang baru bersertakan url yang tampak lebih ringkas, aku mula bersemangat untuk terus menulis dalam ruangan ini. Melalui perubahan domain url blog ini, aku harap lebih ramai pelawat yang akan singgah dalam blog ini walaupun ia banyak mengisarkan tentang kehidupan seharian seorang insan yang bernama ‘fiz mr.beloved. Sekian.

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme