SiFu & ToNGGa...an..an..an..


Baru-baru ini penulis berkesempatan untuk menonton sebuah lagi filem komedi arahan Prof. Madya A. Razak Mohaideen (FDAM) yang bertajuk SIFU & TONGGA..filem ini dah lama kat pawagam tetapi penulis baru hendak menontonnya. Bagi penulis, cerita ini mempunyai keunikan tersendiri coz terdapat banyak lawak yang bersahaja daripada Saiful Apek dan Nabil Raja Lawak 2..apa yang pasti latah diorang membuatkan penulis tergelak sorang2..

Selain itu, filem ini juga sesuai ditonton oleh semua khalayak masyarakat coz ia ada memaparkan sedikit unsur pengajaran supaya tidak menceroboh hak asasi orang lain. Filem ini juga boleh mempengaruhi seseorang melalui watak yang dilakonkan dan perkara ini ditujukan kepada diri penulis sendiri apabila penulis habis bercakap dengan seseorang, beliau akan mengakhiri ayatnya dengan ‘an..an..an..tongga’ mengantikan ayat ‘kan kan atau betul x?’..

Akhir sekali penulis nak bagi bintang atau tahap kepuasan menonton terhadap filem ini dan penulis dengan bangga memberikan 4 bintang..biasa la kan..an..an..tongga, penilaian terhadap sesuatu tidak boleh diberi markah penuh coz kekadang kita menipu (dipetik daripada ayat ketua jajahan Kota Bahru, mantan bos penulis semasa penulis menjalani latihan praktikal)..sekian

2 Response to "SiFu & ToNGGa...an..an..an.."

  1. IMANSHAH says:

    Hurm, saya dah tengok citer nih..tapi tak best la..haha biasalah masing2 ada pandangan tersendiri

    yup btl kata awk..stiap orang mpunyai citarasa yg blainan..jika sama,ia hanya kebetulan..

Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme