Malam Anugerah Kinabalu 2009/2010 : Red Carpet


Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia.

Pada malam semalam berlangsungnya sebuah majlis yang berprestij yang julung-julung kali diadakan bagi meraikan jasa bakti warga Kolej Kediaman Kinabalu buat kali ke-25.  Majlis ini dinamakan Malam Anugerah Kinabalu (MAK).  pada kali ini tema yang ditetapkan untuk menghadiri majlis ini ialah RED CARPET.  Baiklah aku tidak mahu bercoleteh panjang, maka aku akan sajikan anda dengan gambar-gambar yang sempat aku ‘snap’.



Sebelum aku menutup tirai coretan aku pada kali ini, aku ingin ceritakan sedikit rahsia disebalik Malam Anugerah Kinabalu ke 25. Seperti yang dinyatakan tema majlis ini ialah Red Carpet, maka aku harus mencari pakaian yang sesuai dengan tema yang ditetapkan.  Akibat daripada kesibukan aku, aku tidak mempunyai kesempatan untuk mencari kelengkapan untuk ke majlis tersebut.  Namun beberapa hari yang lepas, aku cuba mencuri waktu sedikit untuk berbelanja di Danau Kota namun kehampaan menyelubungi diri aku kerana barang yang dikehendaki tidak dapat aku temukan dan kebuntuan ini membawa hingga ke hari majlis.  Jika dilihat pada jadual, warga kolej perlu menunggu bas sekitar jam 5 petang untuk bertolak ke lokasi majlis iaitu di Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak, Kuala Lumpur

Aku mula kalut kerana aku tidak mempunyai pakaian yang mengikut tema pada hari tersebut.  Lantas terlintas untuk meminta bantuan rakan-rakan seperjuangan untuk menyelesaikan masalah yang aku alami.  Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa kalutnya aku kerana pada jam 2 petang, aku perlu ke Mid Valley untuk mencari seluar jean skinny.  Sesuai dengan bajet yang aku ada, aku hanya menerjah ke butik Romp sahaja.  Pada jam 3.30 petang, aku perlu mengambil blazer dan kasut di kolej kediaman 3 dan 12.  Untuk pengetahuan, aku meminjam barang tersebut secara ‘on the spot’ iaitu pada jam 2 petang. Secara kesimpulannya, hampir kesemua kelengkapan pakaian yang aku cari adalah pada hari majlis hendak bermula.  Ini merupakan satu pengalaman yang aku tidak boleh lupakan.kerana jika ada kesilapan atau kekurangan, maka aku akan kelihatan seperti badut layaknya.

2 Response to "Malam Anugerah Kinabalu 2009/2010 : Red Carpet"

  1. M!Er4N says:

    macho2..jeans skinny 2..huuhuh..jeles tgk gmbr berkepit ngan girl pkai skirt 2..hahahah

    hahaha..yup jean skinny ROMP..sebenanya kwn aku nk amik pic dgn dio tapi tibo2 dia mr dekat aku, so aku pelawa la nk amik pic dgn dio..huhu..kwn aku plop xamik pn pic dgn dio..haha

Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme