Mama N Adik ExCidenT..

Kring..kring..HP aku kedengaran hingga mgejutkan aku drpada tido..owh alarm rupenya..aku ingatkan sape la yg kol..aku pn bangkit n terus g mandi..hari ni ade klas pe ya, owh ade klas metodologi kol 9..hari ni mcm semangat ckit nk p klas, xtau nape..so aku p awal ckit..aku tiba kt fakulti dlm kol 8.45..selalunya kol 8.45 aku bru btolak..aku rasa aneh sgt semangat aku pada hari 2..sehingga tiba2..

KEJUTAN

Kring..kring…HP aku kedengaran lg..eh kenape tiba2 kakak aku call pg2 ni..

Aku : assalammualaikum

Kak ya : waalaikummusalam (dlm keadaan menangis)

Aku : nape ni..ada masalah ke

Kak ya : fizu, ma excident..dia pecah kepala N sekarang koma..

Aku : (kelu)…

Cmner erk..aku mesti blk dgn secepat mgkin..sedang2 benak fikiran aku bputar2..Abg aku call. Dia tanya nk blk ke x..aku ape lg, terus blari meninggalkan fakulti…rmai jgk kwn2 yg perasan aku meninggalkan fakulti dgn tgopoh-gapah..ade yg btanya tp aku xsempat tuk mejelaskannya…aku terus blari ke kolej kediaman tuk mgemas pkaian aku..selepas selesai aku call abg aku, dia ckp nk amik kereta dlu kt putrajaya..jd tpaksa la aku tunggu..lebih kurang kol 11, abg aku tiba..aku terus menerpa ke arahnya N ktaorg terus btolak ke Kelantan…dalam pjalanan pulang, rmai jgk kwn2 yg mesej tanya keadaan mama aku..thank la kepada smua kwn2 aku cz prihatin..aku amat hargainya..lebih kurang kol 12, aku call kakak aku tuk btanya keadaan mama aku..alhamdulilah ma dh sedar drpada koma..aku bsyukur sgt2…

Lebih kurang kol 6, aku smpai ke kelantan N kitaorg terus ke hospital..apabila smpai, aku p melawat mama aku..aku tengok dr segi fizikal xde la teruk sgt cma dia pecah kepala N matanya lemban..aku juz memerhatikannya, aku xbcakap spatah pn..tiba2 mama aku mgadu sakit kt bhagian lutut, tiba2 air mata aku terus mgalir dgn derasnya hingga aku xdpat menahannya..aku blari meninggalkan ruangan katil mama aku N mencari tempat tsorok agar aku dpt menangis sepuas2nya…ketika e2, aku xboleh mdengar or tgk keadaan mama aku, aku jd xtidak keruan N air mata aku deras mgalir mbasahi pipi..kakak aku ade dtg kepadaku N memujuk aku supaya btenang namun aku xboleh menahan perasaan..aku terus menangis tanpa mhiraukan keadaan sekeliling..

selepas puas menangis spuas-puasnya, aku baru teringat adik aku pn excident gak..so aku pn p la jenguk dia..dia duk kt wad anggerik..cari pnya cari jumpa adik aku..dia sedang nangis cz lapar..kakak aku ckp sebelum excident, adik juz mkn sekeping roti je..aku renung je adik aku, aku lihat dari segi luaran, luka dia xde la teruk sgt..juz calar2 n lembam2 je..alhamdulilah..

ni la pic adik aku selepas excident,comey kn..hehehe

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme