Alam MisTiK..


Kisah yg aku nak ceritakan ni blaku masa aku darjah 4..tarikhnya aku xingat, almaklum la kisah ni dh lama blaku..kjadian ni bermula apabila aku p rumah member aku untuk sembang2..selepas bsembang dgn kwn aku, tiba2 tlintas di benak fikiran aku nak mkn aiskrim..jd aku mgambil basikal lerun aku N terus memecut meninggalkan rumah kwn aku..dalam pjalanan ke kedai, tiba2 aku terpandang sesuatu benda..setelah aku mbuat pgecaman, mata aku xsilap..di hadapan aku terdapatnya seekor harimau..aku terus mbrek basikal..aku tgk harimau 2 sedang mbersihkan diri di atas jalan raya..dalam beberapa saat kemudian, harimau tersebut perasan aku sedang memerhatikannya..apa lagi kecut perut la aku..aku ingat harimau 2 bangun nk menerkam aku tp rupanya dia nak melarikan diri..then harimau 2 pn terus melompat ke dalam semak bhampiran dgn rumah kwn aku yg lain..niat aku untuk p beli aiskrim tbantut, aku terus p umah kwn aku untuk mberitahu kejadian tersebut tetapi kwn aku mcm was2 je bila mdengar cerita aku..nak percaya or xnak percaya tpulang la tapi hanya tuhan saja yg tau kebenarannya..then aku balik rumah, aku bagitahu kt family aku, diorg percaya cerita aku N diorg ckp binatang yg aku lihat e2 bukan harimau btl tetapi harimau jelmaan..btl ke x?..waallahuaalam..untuk pengetahuan, kampung aku bukannya kt kawasan bukit tetapi pinggir Bandar N kemungkinan untuk harimau menjadikan habitat peratusnya hampir 0%..

Seminggu selepas kejadian, aku mendapat berita kakak kwn aku telah dirasuk dgn benda halus..aku ingin sendiri melihat situasi namun trauma aku masih belum hilang lg, jd tpaksa aku cancel..then aku dengar pbualan org2 kampung mberitahu datuk kwn aku ade memelihara ‘saka’..btl ke x, aku xpasti..bila aku pk balik, kejadian yg menimpa kakak kwn aku mpunyai kaitan dengan kejadian yg telah aku alami..mungkinkah datuk kwn aku memelihara ‘saka haiwan’?? hanya tuhan N org yg bkaitan je yg tau..

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme