MaMa BikiN SuSpEn..

Krring!! Krring!! Hp aku bdering..

Aku : hello,sape ni?

? : mama ni..

Aku : o ma upenya, ingatkan sape..ni no sape??

Mama : ni no abah yg bru..

Aku : o mcm 2..nape call? Rindu ke?

Mama : ni hah nak bgthu,ade smpai surat dr mna entah..

Aku : tgk la dr mana..

Mama : daripada pjabat tanah

Aku : ape yg diorg ckp?

Mama : dukacita dimaklumkan pmohonan penempatan LI anda ditolak

Aku : nape lak? Hari 2 diorg dh hantar ckp lulus ( gelabah n naik angin)

Mama : xtau la nape

Aku : bg no pjabat dia..nak tya..

Mama : ok


Tuttt!! Tuttt!!

Aku : hello, sy ni plajar drpd UM n ade memohon penempatan kt pjabat encik

Encik : oh yeke..jd apa yg boleh sy bantu??

Aku : kenapa pjabat tanah menolak pemohonan (xsempat ckp..)

Encik : kejap2..kt sini bukan pjabat tanah..ni kekwa

Aku : hah yeke..sori la sy tsilap..

Encik : ok2 xpe..hehe (gelak)


Tuttt!! Tuttt!!

Aku : mama!! Td bukan surat drpd pjabat tanah la tetapi kekwa

Mama : hah yeke? Mama xtau cz dia juz wt nama singkatan..

Aku : mama wt org gelabah je..xpe la bkn salah mama..

Mama : ok..hbs 2 cmner?

Aku : org tetap nk wt LI kt pjabat tanah la..

Mama : ok

Aku : klu ade surat ag, contat org..

Mama : imsyaAllah

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme