KisaH SeMaSa CuTi..

Salam sejahtera semua..dh lma aku xupdate blog ni..bknnya aku myepikan diri cma cam xde mood je nk menaip..kini dh masuk thn 2009, sedar xsedar skrg umo aku dh 22 thn..azam bru? Aku nk mcapai kecemerlangan dlm smua bidang yg aku ceburi..sbnrnya ni azam lma tp aku nk mperbaharui dgn mgambil pdekatan@metod yg lbh baik..thn 2008 dh blalu, bnyk episod suka n duka yg aku lalui..namun aku harus cekal dlm pjalanan hidup aku yg kian mcabar..kiranya masih belum tlambat tuk aku mgucapkan happy new year kepada sesiapa yg sudi mbca blog aku ni..thank yea..

Aku nk bcerita pasal pe erk? Hah aku dh dpt idea..aku nk bcerita pasal ksh aku semasa cuti bru2 ni..semasa aku smpai kt kg, aku tgk bnyk gak perubahan yg blaku kt kg aku..misalnya org2 kg dh mula mnubuhkan organisasi tuk mjaga kg..bgs2, ade pningkatan..bkn pe skrg rmai sgt yg mjadi mangsa pecah rumah..aku hjt nk join gak dlm aktiviti tersebut tp aku tpaksa batalkan cz sebab2 tertentu..

Aktiviti yg aku lakukan semasa cuti?? Mcm biasa la ronda2 kg dgn motor..tp nk dijadikan cerita..ade satu hari ari spupu aku ajak p main air cz ade tempat yg dinaiki air (maklum la musim banjir)..dlm keasyikan aku bmain air, tanpa aku sedari air telah memasuki ekzos motor aku N tetiba enjin motor mati..aku jd kalut semcm je..last2 aku tpaksa minta bantuan adik aku tuk tunda motor ke workshop..tetiba timbul rasa kekesalan..hal ni cz pomen ckp kena bka satu enjin cz air dh memasuki enjin..tp aku suh dia check blk N dia bgthu ade jln pyelesaian kedua..dia ckp kt aku juz kna tukar minyak hitam 2 kali je..selesai tukar minyak hitam, enjin motor masih blm hidup..bla check upenya plug dh mati..tpaksa la aku cri kdai alat ganti..bila smua dh selesai, aku tpaksa mbyr rm70 kepada pomen motor..hbs duit poket aku..huhu..selepas 2 nekad xnk dh p main air dgn motor…

Bersambung…

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme