ADik Oh ADikKU..

semalam aku menerima panggilan drpd spupu aku...lama jgk la kitaorg sembang, lebih krg 20 minit gak..bg aku dh kira lma dh 2..hehe..dlm perbualan 2, spupu aku ade myebut pasal adik aku...tetiba spupu aku cerita berita yg mbuatkn aku geram dgn adik aku..kesalahannya xde la membebankan aku cma pmasalahan ni akan mlibatkan sluruh family aku..spupu aku ckp adik aku nk bhenti drpd meneruskan pgajiannya..mmg la 2 hak dia tuk quit tp dia kna pk gak kt family..dari segi kewangan, dia dpt lebih drpd aku cz cara hidup dia sgt blainan dgn aku...dia kuat hisap rokok sedangkan aku benci kepada rokok..selain 2 bg kemudahan dia kt umah sewa, aku tpaksa myerahkan motor aku kepada dia..dia juga sgt boros cz duit loan dia bkn beli kperluan tuk study tp bnyk hbskan kt pakaian butik..aku bknnya nk mburukkan adik sndiri tp di sini tmpt aku mluahkan perasaan..tiada tmpt ag yg boleh aku mgadu...

aku tidak terus btanya kepada adik aku cz maybe dia xkan mejelaskannya..aku terus call mak aku..mak aku juz tau ala kadar je..mak aku ckp adik aku ade mslh dgn pihak poli n kna repeat sem..mesti ade alasannya kn tp dia xmjelaskan pkara yg sebetulnya..aku bharap kau berubah la adikku...hari ni spupu aku call lagi, dia ckp adik aku da nekad nk quit poli cz xsanggup repeat sem n xde smgat tuk blajar..mak aku ade suh aku nasihatkan dia tp e2 la dia skrg da besar kepala n selalu mbantah kata2 aku..aku harap adalah seseorg yg dpt myedarkan dia..aku dh pening memikirkannya..

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme