DuRiAn RuNTuH...

Ni adalah sambungan cite aku msa cuti..selepas aku blk ke kampung, aku cba mcari keje part time..hal ini kerana aku telah bhutang dgn spupu aku tuk byr yuran...dia bg pinjam rm500 tp selepas 3 minggu aku byr blk kt dia rm200 N terlekat la hutang rm300..sebenarnya aku leh minta duit dgn family aku tp aku xnak la slalu myusahkan diorg, tambah2 ag mak aku..dalam pcarian aku tuk keje part time, aku telah menemui kegagalan..namun aku xrasa sdih cz aku thu ssh tuk cri keje part time kt kelantan..sebenarannya, aku bukanlah seorg yg suka bhutang tetapi dalam keadaan tdesak je aku melakukannya..aku percaya rezeki ade kt mana2 cma perlukan usaha je..bak kata pepatah 'usaha tangga kejayaan'...sebut pasal keje, aku sebenarnya perlu mencari tempat tuk wt praktikal..risau gak aku cz rmai yg xdpt tempat ag tuk wt praktikal..aku telah hantar pmohonan kepada 8 tempat N aku bharap salah satu tempat akan memberikan respon positif kepada aku..aku terus menunggu N terus bharap..

REZEKI-durian runtuh

1. Dalam memikirkan bagaimana aku tuk myelesaikan hutang aku, aku telah menerima spucuk surat daripada Maik..dalam surat tersebut aku menerima khabar gembira cz pmohonan aku tuk mdapatkan bantuan pgajian telah diluluskan..aku ingatkan aku dh menemui kegagalan cz pmohonan ini dh lama aku hantar iaitu lebih kurang sthn yg lalu..dalam surat tersebut, aku dihendaki mgambil cek yg bnilai rm500..aku bsyukur sgt2..

2. Dalam penantian aku tuk mendapatkan tempat praktikal, aku telah menerima spucuk surat drpd pjabat tanah N jajahan Kota Bharu..dlm surat tersebut myatakan pmohonan aku telah diterima N diluluskan..aku kira btuah cz rmai gak kwn2 aku yg blm bjaya mendapatkan tempat tuk wt praktikal..walau bagaimanapun, aku rasa tkilan gak dgn pmohonan yg lain cz xmendapat sebarang berita..seharusnya mereka mhantarkan surat wlpn pmohonan aku ditolak..

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme