No TiTLe, PK la SNdirI..

Salam sejahtera semua..ape khbar korang smua?? aku harap korang smua sihat n berbahgia bsama org yg tsayang.. pada waktu ini, jam menunjukkan pukul 2 pagi tetapi mataku belum btl2 mgantuk..hari ni merupakan hari pembebasan@kemerdekaan aku daripada exam..aku tsangat tension cz paper last aku xleh nk jwb dgn penuh kyakinan cz aku tsilap spot soalan..e2 la padahnya study last2 minute n harapkan soalan spot tp aku harap aku dpt mcapai target pada sem ni..hal ni cz sem2 lepas result aku amat mgecewakan..kwn2!! doakan aku bjaya erk..

Seperti korang kthui, aku bkn la seorg penulis yg baik..jd bnyk la kelemahan n kekurangan yg aku miliki..kenyataan ni adalah btl kerana status aku sbgai seorg pelajar..knpa aku berbicara begini??..mgikut pemerhatian aku, istilah pelajar merujuk kepada seseorg yg menuntut ilmu bg perbaiki kelemahan n kekurangan yg tdapat pada diri sndiri..btl kata org, tanpa ilmu kita akan mjadi insan yg lemah n mgkin dipandang rendah oleh org lain..dlu aku pernah berbahas dgn kwn aku ttg satu kenyataan yg aku keluarkan iaitu manusia dilahirkan bodoh..mgkin kenyataan aku e2 adalah kasar tp aku xtau bagaimna nk myatakan kenyataan tersebut secara halus..berbalik kepada perbahasan td, tnyata aku silap dlm mtaksir n mgeluarkan kyataan tersebut....mgikut pendapat seorg kwn aku iaitu S, dia mgatakan manusia xdilahirkan bodoh cz ia dpt dilihat dlm Al-Quran n al- Hadis. selain itu, kenyataan manusia dilahirkan bodoh dpt disanggah dgn merujuk pada waktu kita mjadi bayi. semasa bayi, manusia telah dianugrahkan Allah s.w.t akan bahasa dgn cara tsendiri..cnthnya dpt dilihat ketika bayi lapar, dia akan menangis. pkara ni jelas menunjukkan manusia e2 xdilahirkan bodoh..tp dr mnanya terhasilnya istilah bodoh?? mgikut pendapat S, istilah bodoh terhasil drpd ciptaan manusia yg cerdik n aku bstuju dgn pndpt dia..hasil kajian yg telah dijalankan aku sndiri, aku telah melihat manusia perlu mgalami proses pembelajaran ilmu n sosialisasi untuk mjadi insan yg smpurna.... ilmu pula boleh dibahagikan kepada 2 iaitu ilmu dunia n akhirat..kedua2 ilmu ni harus bergerak secara seiring atau seimbang demi memenuhi tuntutan peribadi n agama..di sini aku ingin mgucapkan jutaan terima kasih kpda S kerana sudi bkongsi pendapat dgn aku..(thank,arigato sari mas,sey shye,terima kasih,vanikam)

Sebelum terlupa, aku skrg dlm proses untuk belajar bagaimna mentafsir sifat2 pada manusia..Awas kepada kwn2 aku cz korang akan mjadi bahan eksperimen aku..hehe..sbnrnya aku ingin mgkaji diri sndiri tp ia kurang praktikal cz kdg2 kta xsdr akan kekurangan yg tdpat pada diri sndiri..skrg aku tgh blurr untuk mcari pndekatan @ method yg boleh digunakan untuk wt kajian ini..klu korang ade idea, korang leh cntat aku kt YM..ok la d c2 saje la coretan aku pada pagi ni..yg baik dtgnya dr Allah swt n yg buruk dtgnya dr kelemahan aku sndiri..Assalamuaikum w.b.t

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme