HoBI..

Hari ni aku nk bcakap pasal hobi..smua org thu kn ape e2 hobi? bg pendapat aku, hobi ialah satu aktiviti yg mjadi favourite aku pada time aku free..tuk pngethuan, aku mpnyai bnyk hobi n hobi aku sering btukar2 mgikut tmpt aku stay..antara hobi aku jika aku duk umah ialah meronda kampung dgn motor kesayangan aku..bkn sebuah dua kmpg yg aku ronda..kadang2 smpai 10 buah kmpg..huhu. klu nk thu, klu 1 hari aku xg ronda kmpg, aku rsa cam xlengkap je hari 2..sampai mcm 2 skali..smpaikan ade kwn aku ckp aku ni cam tuk penghulu yg mjaga kmpg n xkurang jgk ckp aku ni bekerja dgn JUJ (Jabatan Ukur Jalan). eh ade ke jabatan ni kt Malaysia..hihi

Hobi kedua aku ialah memancing ( bkn memancing popuan tau..hehe). kawasan memancing yg paling aku ska adalah kt pinggir laut (atas batu Pengkalan kuala Ta'ba, sempadan Mlysia-Thai)...jarak umah aku ke tempat ni mgambil msa lebih kurang 45 minit dgn motor...aku ska kwasan ni cz hasil tangkap yg aku perolehi agak memuaskan...antara ikan yg mjadi buruan aku ialah ikan kempas, belanak, kerapu dan kintan..umpan yg aku gna ialah anak udang laut..cz memancing mejadi hobi aku, aku snggup bbelanje besar untuk mbeli pkakasan..antara pkakasan tuk memancing adalah seperti joran, kekili, timah, mata kail, pelampung, umpan plastik dan bnyk ag la..klu nk senarai, tkt xckp ruang lak..huhu..selain kawasan pinggir laut, aku juga gemar memancing kt sungai kelantan..antara buruan aku kt kawasan e2 ialah udang galah..

Hobi aku yg ketiga ialah picnic..antara kawasan yg mjadi kegemaran aku tuk picnic ialah kt kawasan pntai Tok Bali, Kelantan. tuk e2, aku penah myewa chalet kt Permai Beach Resort dan Muara Bearch..dalam byk2 kawasan chalet, aku sgt ska kawasan kt Permai cz kwasannya mmg permai N sesuai tuk berkelah bsama family or kwn2..selain kawasan pantai, aku juga kerap pergi ke kawasan perkelahan air terjun N jeram..cnth tempat yg penah aku g ialah Jeram Linang, Jeram pasu, N Lata Tembakah..sbnrnya bnyk tempat ag tmpt yg menarik tp aku xpenah lg mengunjunginya..insyaAllah jika ada kesempatan aku akan pergi ke tmpt tsebut..

Hobi yg keempat ialah berjoging+ronda2+bgambar dalam kawasan Universiti Malaya..sbnrnya ini adalah hobi bru aku sejak 2 mggu kebelakangan ini..aku sangat enjoy terutama jika ade kwn yg turut serta dlm aktiviti ini..selain dpt myihatkan badan, ia dpt mgeratkan hubungan antara kwn…

Sebenarnya, seperti yg telah aku ungkapkan, aku mpunyai banyak hobi..antara hobi lain aku ialah berenang, main bowling, main game N merempit (kadang2 tp skrg da hmpir pencen..huhu)…ok la di c2 saje la coretan aku kali ini..sbnrnya aku bz dgn exam tp e2 la aku setiap sem mcm ni (buat2 xtau)..bkn pe xnk tension..huhu...study2, chayok n korang smua doakan aku bjaya erk..amin

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme