InCoMe..SaMbunGan EpiSOD 2..

Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia.

Pernahkah anda membaca post aku sebelum ini yang bertajuk INCOME?? Jika anda tidak pernah membacanya, sila baca untuk maklumat lebih jelas tentang coretan yang aku hendak coretkan di sini. Hal ini kerana ia mempunyai kaitan atau boleh dianggap sebagai sambungan kepada ‘entry’ yang lepas.

Seperti anda sedia maklum ( bagi mereka yang sudah membaca ‘entry’ bertajuk INCOME) , aku telah mengumpul pendapatan melalui pengiklanan ADvertlets sebanyak RM 300 lebih dan sekarang ia sudah menjangkau RM 450. namun begitu, aku terpaksa menebus sebanyak RM 300 kerana desakan daripada beberapa faktor.

Faktor utama yang mendorong untuk aku cash ialah untuk melihat sejauh mana kebenaran pihak ADvertlets serius dalam pembayaran cek terhadap para pemblogger yang menjana pendapatan melalui iklan ADvertlets. Lagi pun, aku turut tidak sabar untuk menerima cek daripada mereka. Jika benar, aku akan buktikan dengan melampirkan cek yang akan aku perolehi nanti.

Faktor kedua ialah desakan daripada kawan-kawan. Setelah aku bercerita tentang ADvertlets kepada mereka khususnya para mengikut blog aku, mereka seakan-akan kurang pasti kesahihan ADvertlets untuk membuat pembayaran kepada para pemblogger. Kawan-kawanku seakan was-was kerana untuk mendaftar pengiklanan advertlets adalah percuma sedangkan advertlets mampu memberikan pulangan yang agak lumayan kepada ahlinya. Namun begitu, aku tidaklah merasa hairan kerana sudah menjadi kebiasaan sesuatu pengiklanan produk menelan belanja berjutaan ringgit untuk mempromosikannya.

Akhir sekali, aku akan lampirkan baki terkini akaun ADvertlets aku.

Comments
Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme