PenGEnALan KePaDa PSiKoLOgi SOsiAL..

Hari ini berlaku kejadian yang agak lucu bagi aku..sebelum kejadian tersebut aku berhasrat untuk mengambil 1 subjek elektif luar fakulti bagi memenuhkan jam kredit sebanyak 18 JK..

Tengah aku duk fikir subjek pe yang sesuai, terlintas di fikiran aku tuk menelefon kwn aku..bila aku tanya dia ambil subjek el pe..dia ckp dia dah ambil subjek Pengenalan kepada psikologi sosial..setelah fikir masak2, aku pun mahu mengambil subjek tersebut..yang menjadi lucu bagi aku, subjek tersebut kuliahnya pada hari ini, jam 3.00 ptg sedangkan pada waktu aku baru add subjek jam 2.00 ptg..

Tanpa berlengah aku pun bersiap untuk pergi ke kuliah tersebut..dalam kekalutan itu, aku tlupa kelas kat bilik apa..so aku tpaksa tunggu kwn2 yang lain..

Bila aku dan the geng masuk ke dalam kelas, tkejut gak cz xde sape pn lagi dalam kelas tersebut..so ape lagi kitaorg pn sembang la..smua cite la kuar..hehe

Tengah aku n the geng duk sembang, tiba2 prof masuk ke dalam kelas..ape lg, pembicaraan kes ditutup..eh mcm dlm court la plak..hehe..lepas 2, prof memperkenalkan diri beliau..kemudian tiba2 aku rasa aku penah kenal dan bersembang dgn beliau..last2 dia pn ckp bahawa beliau merupakan ketua SKET..so bru tlintas di fikiran aku bahawa beliau merupakan teacher semasa aku mengikuti kelas bahasa inggeris sebelum ini.

Dalam proses pembelajaran aku amat tertarik dengan topik2 yang dibincangkan namun aku sedikit kecewa kerana nota yang diedarkan beliau dalam bahasa inggeris..aku mgaku aku lemah dalam bahasa Inggeris..bkn aku je merasa perasaan tersebut tetapi geng2 aku jgk mampunyai perasaan yang sama dengan aku..so kitaorg decide nk drop jer subjek ini..so gud bye PENGENALAN KEPADA PSIKOLOGI SOSIAL..secara rasminya aku drop subjek tersebut pada jam 5.15 ptg..semua terjadi dalam masa 3 jam..

Akhir sekali aku da decide sem ni aku juz nak ambil 16 jam kredit jer iaitu sebanyak 6 subjek..

1. JEEA3316 KESUSASTERAAN & UNDANG2

2. JEEA3370 LATIHAN AMALI

3. GNEK1011 BIMBINGAN KERJAYA

4. 1XEX1308 ISLAM PENDEKATAN HADHARI

5. JCEA3308 HUBUNGAN ETNIK DI ALAM MELAYU

6. JCEA3311 PEMODENAN DAN PEMBANGUNAN SOSIAL

1 Response to "PenGEnALan KePaDa PSiKoLOgi SOsiAL.."

  1. Anonymous says:

    adoii...mcm mana nk maju kalo tak pandai ckp inggeris apatah lg faham nhs inggeris..come on bro, u bdk u,,be smart k..dont give up..

Powered by Blogger | Converted by BloggerTheme